מי אני פרופ' דוד פסיג

ביוגרפיה קצרה:

פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידים המתמחה בחיזוי טכנולוגי, חברתי וחינוכי. הוא בוגר אוני' מינסוטה שבארה"ב, שם הוא סיים את התואר השלישי בחיזוי. והוא נחשב ליחיד במדינת ישראל המחזיק בתואר שלישי בחקר העתיד.

הוא מכהן באוני' בר-אילן כפרופסור מן המניין וכראש המגמה לתואר שני ושלישי בטכנולוגיות תקשורת בחינוך והוא עומד בראש המעבדה למציאות מדומה. מחקריו עוסקים בשיפור האיי-קיו בעזרת טכנולוגיות תלת ממד וממשקי מוח מחשב. הוא כיהן כיו"ר המכון לאינטגרציה, וכיום הוא מכהן כיו"ר המכון לחקר מקצועות העתיד, כחבר במועצה הלאומית למחקר ופיתוח וכן כחבר בוועדות שיפוט לאומיות ובין-לאומיות הדנות בסוגיות בעלות השלכות ארוכות טווח. הוא יועץ לגופים עסקיים לאומיים ובין לאומיים בתחומי טכנולוגיות עתידיות ובעיתוד תהליכי קבלת ההחלטות שלהם.

הוא יו"ר חברת FutureCode העוזרת לארגונים לעתד את תהליך קבלת ההחלטות שלהם. הוא ההוגה ואחד המייסדים של חברת Thinkz המפתחת פלטפורמות תקשורת עתידיות עבור  IoT.

פרופ' פסיג כיהן במשך שנים רבות כיועצו של נציב הדורות הבאים בכנסת ישראל. שם הוא עסק בהטמעת חשיבת עתיד בהכנת חוקים בוועדות רבות. הוא פרסם ספרים שהפכו לרבי מכר ותורגמו לשפות אחרות.

הראשון כותרתו: צופן העתיד, השני: 2048, השלישי: פורקוגניטו – המוח העתידי, והרביעי: המפלה החמישית. הספרים יצאו בהוצאת ידיעות אחרונות וזכו בפרס ספר-הזהב. בקרוב יוצא לאור ספרו החדש העוסק בעתיד התודעה האנושית והשלכותיה על מדעים וטכנולוגיות במאה ה-21. 
דוד פסיג